HTML

Hola Barcelona!

2010 februártól júniusig Barcelonában töltöm szakmai gyakorlatomat... itt nyomon követhetitek az eseményeket. Próbálom bemutatni a spanyol szokásokat, helyeket amiket meglátogatok és bármit, ami érdekes lehet az olvasó számára.

Fényképeim

Klikk ide: Máté képei

Időjárás

Friss topikok

• *Anna*: Várunk vissza :) Kávé vmikor ha hazaértél? (2010.06.01. 16:45) utolsó munkahét
  • ribizlifozelek: 2000-2002 kornyeken rendszeresen lattam egy magat rokkantnak alcazo koldust a Hosok tere kornyeken... (2010.05.23. 02:21) Barcelona, szeresselek-e?
  • *Anna*: Úgyis jó idő lesz, már a légtér is kitisztult csak a kedvetekért ;) Tessék sok sok képet csinálni!... (2010.04.22. 11:01) Mit csinálok épp
  • *Anna*: Na hát kíváncsi leszek, hogy ezek a "kölkök" hogy teljesítenek az eddigi tapasztalatok ismeretében... (2010.02.22. 16:57) Lakótársak
  • *Anna*: Ohh, Valencia óta nem azt tartom lehetetlennek, hogy kifelé hogy férjünk el, hanem, hogy haza hogy... (2010.02.12. 12:57) Hogy pakuljuk be egész életünket 20kilóba?

Tarragona – és az első igazi jó idő!

2010.04.10. 14:40 :: MATEO

Az időjárás előrejelzéseket látva, úgy döntöttünk ezen a hétvégén, hogy le kell lépnünk Barcelonából, ha már egyszer 4 napos húsvéti szünetünk van, akkor ne itthon üljünk az eső miatt. Így hát fogtuk a cókmókunkat és irány délre, TARRAGONÁBA!!!

Mit kell tudni Tarragonáról?

Barcelonától délnyugatra, egyórás vonatútnyira, a tengerparti 70 ezres város valaha a római korban milliós provincia székhely volt. Érthető, hogy jelentős római emlékek maradtak, jelentősebbek az Amfiteátrum, a Palacio de Augusto császári palota és a Forum, a Régészeti múzeumban képzőművészeti alkotások. A hatalmas latin kereszt alapú, 104 m hosszú gótikus Katedrális és kolostor az 1170-es évekből származik, alsó részein több román stíluselem. A kerengő melletti kápolnában táblakép gyűjtemény, odébb kincstár. Az óvárosrész egy része parkosított terület római szobor és oszlopmaradványokkal. Másik része középkori utcák házak hangulatos, kusza egyvelege.

Vasárnap délelőtt buszra pattantunk (kihasználva a 2-t fizet – 3-at kap akciót), 7-en mint a gonoszok, és elindultunk Tarragona felé. Csapat: Eva – Ausztria; David – Anglia; Sarah Mia, Olivia, Jay, Nathan – Amerika és én J Az esős Barcelonától megszabadulva 1,5 óra alatt elértünk a napsütéses Tarragonába. Mivel ugye húsvét vasárnap van, a legtöbb dolog zárva van, szállást is problémás volt keresni. De egy őrült ötlettől vezérelve kitaláltuk, hogy foglaljunk egy hotelszobát pár emberre aztán a többiek majd beosonnak. Ez így is történt, senki se kérdezte kik vagyunk, így 7en voltunk egy 4-ágyas szobában.

Megérkeztünk, lepakoltunk, aztán irány is a város, mert sok a látnivaló! A város az UNESCO világörökség része, sok látnivalóval, római kori anfiteátrummal, középkori katedrálissal és gyönyörű tengerparttal. A képeken is látszik, hogy milyen jó időnk volt, kb. 25 fok, napsütés, le is sültünk rendesen. Vasárnap meglátogattuk az ókori városrészt és persze megpihentünk a tengerparton, csináltunk temérdek fotót, kajáltunk egy helyi étteremben kis TAPASkákat (ejtsd: tapasz = falatkák), sétálgattunk fel-alá. Este ki pihenő után buszra szálltunk, és irány a szomszédos Salou város, ami a leghíresebb buli-város a környéken. A helyi PACHA klubban töltöttük éjszakát, megtanítottuk a népet limbózni :D … szóval elvoltunk. Hajnalban meg irány hazafelé, és alvás 4 ágyon 7-en… vicces volt, de egy északára simán kibírható.

Másnap ébredezés, és irány tovább városnézés, bár minden zárva van húsvét hétfőn így csak kívülről nézhettünk meg a látványosságokat, aztán ebéd a halász városrészben, ahol számtalan étterem szolgál temérdek friss tengeri herkentyűt, ki is próbáltunk párat, bár én csak mértékkel, mert vannak azért fura kinézetű kaják, ami annyik nem annyira kecsegtetőek. Kaja után meg irány megint a tengerpart, sütkérezés, lazulás, homokvár építés, eszmecsere a kulturális különbségekről… mert ugye azért Amerika-Európa között van rendesen, teljesen más rendszerben gondolkodnak ők, más az oktatási rendszerük is, szokásaik… érdekes szembesülni ezekkel J

Ezután irány hazafelé, ami azért nem ment olyan simán, mert sikeresen elnéztünk a 16.15-ös indulást, és 16.50-re mentünk oda, köszönhetően a nyelvi kavarodásnak az angol-spanyol között… A jegyünk persze arra a buszra szólt, másikra már nem érvényes, a jegyeladó néni nem támogatta a jegycsere ötletét, na de majd a következő buszra felszállunk, senkinek se tűnik majd fel. Hát 1 óra várakozás, jön a busz, a jegyeladó néni bekever, buszsofőr begurul, én vitatkozom spanyolul, hogy ha van hely a buszon és jegyünk van, akkor kinek probléma, ha ezzel megyünk el. Nem igazán sikerült felfogniuk az érveket, úgy hogy busz el, még 1 fél óra várakozás. Következő busz, félig üres, na mondom itt befekszünk alá, de el nem engedjük, szerencsére ez a sofőr rendes volt, persze mondta, tök mindegy, szálljunk fel nyugodtan. Így kisebb közjátékkal, de 9re hazaértünk megszokott kis városkánkba.

Összességében a kirándulás nagyon jól sikerült, jól érezte magát mindenki, és hát a jó idő nagy pozitívum volt benne ;) Felbuzdulva a kiránduláson, megyünk máskor is, következő úti célunk Mallorca, köszönhetően a szezon előtti olcsó repjegyeknek, megyünk április 22-24-én!

KÉPEK ITT

Szólj hozzá!

Címkék: barcelona kirándulás idő napsütés tengerpart tarragona pacha

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.