HTML

Hola Barcelona!

2010 februártól júniusig Barcelonában töltöm szakmai gyakorlatomat... itt nyomon követhetitek az eseményeket. Próbálom bemutatni a spanyol szokásokat, helyeket amiket meglátogatok és bármit, ami érdekes lehet az olvasó számára.

Fényképeim

Klikk ide: Máté képei

Időjárás

Friss topikok

• *Anna*: Várunk vissza :) Kávé vmikor ha hazaértél? (2010.06.01. 16:45) utolsó munkahét
  • ribizlifozelek: 2000-2002 kornyeken rendszeresen lattam egy magat rokkantnak alcazo koldust a Hosok tere kornyeken... (2010.05.23. 02:21) Barcelona, szeresselek-e?
  • *Anna*: Úgyis jó idő lesz, már a légtér is kitisztult csak a kedvetekért ;) Tessék sok sok képet csinálni!... (2010.04.22. 11:01) Mit csinálok épp
  • *Anna*: Na hát kíváncsi leszek, hogy ezek a "kölkök" hogy teljesítenek az eddigi tapasztalatok ismeretében... (2010.02.22. 16:57) Lakótársak
  • *Anna*: Ohh, Valencia óta nem azt tartom lehetetlennek, hogy kifelé hogy férjünk el, hanem, hogy haza hogy... (2010.02.12. 12:57) Hogy pakuljuk be egész életünket 20kilóba?

Mallorca

2010.04.27. 13:05 :: MATEO

Hirtelen ötlettől vezérelve lecsaptunk pár olcsó fapados jegyre Mallorcára, mert ha már egyszer ilyen közel vagyunk, meg kell látogatnunk ezt a kis szigetet! A Vueling légitársaságnál találtunk 40 euróért oda-vissza repjegyet Barcelona-Palma de Mallorca … hát nem bántuk meg, nagyon jó kis kirándulás sikerült!

Mit kell tudni Mallorcáról?

Mallorca (katalánul, spanyolul; ejtsd: [ma'λorka]) Spanyolország legnagyobb szigete, a Baleár-szigetek (katalánul: Illes Balears, spanyolul: Islas Baleares) tagja, mely a Földközi-tengerben, az Ibériai-félszigettől keltre található. A szigetcsoport többi tagjához (Ibiza, Formentera, és Menorca) hasonlóan közkedvelt turistacélpont. Mallorca az 1960-as évektől kezdve fokozatosan vált a „nyugati országokban” a tömegturizmus szinonímájává. Mallorca neve a latin insula maior („nagyobb sziget”) szó egy későbbi változatából, a Maiorica szóból származik.

A sziget fővárosa Palma de Mallorca (Palma), mely egyben a Baleár-szigetek spanyol autonóm tartomány székhelye is. Több info: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mallorca

1. nap: repülő reggel 7kor, előző este buli… igen, majdnem sikerült átaludni a repülő indulását. David David 5 után rohant be a szobámba, hogy hát baj van mert kicsit elaludtunk. Úgyhogy hipergyors öltözés, pakolás, aztán irány a busszal pár megálló és váltás a reptéri Aerobusra. Csodák csodájára teljesen időben odaértünk a reptérre, ahol Eva és Olivia már vártak ránk. Ezután egy gyors repülés, kb. fél óra, nem távolság, szinte mire elértük a megfelelő magasságot már kezdtük is a landolást. Az idő sajnos nem kedvezett ezen a napon, esős borús reggel köszöntött minket Mallorcán.

A többiek - Nathen, Sarah Mia, Brooke, Alex – későbbi képpel jöttek, ők 1 óra felé értek oda. Addig mi felfedeztük a német üdülőövezetet, mert vicces, de minden ki van írva németül, hiszen ők a leggyakoribb látogatói Palma de Mallorcának. A város nem egy nagy szám, amelyik részén mi voltunk, az szinte csak üdülőövezet, hotelekkel, éttermekkel és boltokkal. Mivel esett ez eső, sok mindent nem csináltunk csütörtökön, kis pihenés, kaja egy helyi étteremben és séta a városban.

Sikerült egy olyan éttermet találnunk, hogy minden alkalommal kifulladásig ettünk ott. A pincér nagyon rendes volt, próbálkozott az angolját gyakorolni, meg kaptunk mindig előételnek kenyeret Al i Oli –val, ami a helyi majonézes-foghagymás íz csoda… hát azóta is azzal álmodunk, olyan finom volt. Kipróbáltuk a helyi specialitásokat, mindenféle finomságot. Az evés végeztével a pincér kihozott nekünk egy nagy üveg italt, hogy ez itt a kis „Andaluz” étterem specialitása, tessék elfogyasztani J Ilyen az igazi vendégszeretet, nem kell mondjam többször is visszatévedtünk kis éttermünkbe!

2. nap: itt már javult az idő, és beterveztük hogy erre a napra bérelünk egy kocsit, és körbejárjuk a szigetet, mivel többektől is hallottuk hogy Mallorca nagyon szép, csak Palma-tól kell távol maradni…hát ez be is igazolódott. Úgyhogy kocsira pattantunk, 9 személyes kis kocsiban pont el is fértünk, a vezetés rám marad mivel csak én vagyok 23 a csapatból, de nem is baj, élmény volt vezetni, meg nem is olyan óriási a sziget, hogy ne lehetne hamar körbejárni. Ez az egy nap pont elégnek bizonyult, így meglátogattuk a keleti parton lévő cseppkőbarlangokat, az északi kikötőket, a nyugati hegyeket, majd visszatértünk este Palma-ra. A képek bizonyítják, hogy jó kis túrát tettünk, sokfelé jártunk, tényleg gyönyörű az egész sziget, minden nagyon tiszta és rendezett, aranyos kis falvak-városok J

3. nap: utolsó napra nem terveztünk sokat, csak strandolást végre, az idő hihetetlen jó volt, 25 fok, verőfényes napsütés, úgy a napot a parton töltöttük és végre megvolt az első fürdés is a tengerben. A víz kissé friss volt, de azért bevállalható! Aztán este vissza a reptérre és gyors repülés hazafelé!

Nagyon jól sikerült a kirándulásunk, jó volt a csapat is, nem unatkoztunk, és már tervezzük a következő kirándulást, hogy még itt a környéken Barcelonától északra lévő híres városokat, mint Figures, Girona és Lloret del Mar meglátogassuk egyik hétvégén.

Képeket már feltöltöttem, megnézhetitek a képeim között :) de még lesz több is!

Szólj hozzá!

Címkék: barcelona wikipedia spanyolország képek mallorca

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.